Page Loader

Klacht melden

Ontevreden na reparatie van je telefoon of tablet? Vraag om een second opinion (tweede mening)!

Is het volkomen misgegaan bij de reparatie van je telefoon of tablet? Voelt het alsof er misbruik is gemaakt van je vertrouwen in een telefoon reparatie winkel ? Lees in dit artikel wat het Telefoon Reparatie Keurmerk voor je kan betekenen.

Wekelijks ontvangen wij klachten of vragen van consumenten die hun telefoon of tablet hebben laten repareren, maar achteraf teleurgesteld en ontevreden zijn of twijfelen aan de vakkundigheid van het telefoon reparatie bedrijf.

Keer op keer krijgen wij de vraag of het mogelijk is om een second opinion (tweede mening) te krijgen van een deskundige die zij kunnen vertrouwen.

Hieronder kun je een aantal voorbeelden vinden:

“Mijn telefoon is ter reparatie aangeboden bij een telefoon reparatie bedrijf en het toestel heb ik in slechtere conditie terug gekregen.’

“Mijn toestel is total loss verklaart, is het mogelijk dat een deskundige dit kan bevestigen vanwege de belangrijke gegevens die erop staan? Wellicht is er nog hoop..’

“Mijn iPhone 7 scherm is vervangen, maar opeens doet de oorspeaker het niet meer die het voorheen wel deed? De reparateur geeft door dat het een nieuwe reparatie is met bijkomende kosten!’

Het is verstandig om een beroep te doen op een second opinion (tweede mening) door een deskundige, zodat je precies weet wat er aan de hand is. Zo komt het 7 van de 10 keer voor dat een telefoon die total loss is verklaard helemaal niet total loss is. Door gebrek aan kennis en kunde heeft de reparateur verklaard dat de telefoon niet meer gerepareerd kan worden. Als klant heb je dan pech en je verwacht dan snel dat niemand de telefoon meer kan maken. Foto‘s of filmpjes van belangrijke gebeurtenissen die zijn vastgelegd, worden door jou als verloren beschouwd.

Schaderapport van het Telefoon Reparatie Keurmerk

Als oplossing hiervoor biedt het Telefoon Reparatie Keurmerk een schaderapport aan die door onze deskundigen worden opgesteld en zo weet je precies waar je aan toe bent. Hierbij wordt er duidelijk aangegeven:

- Wat er eventueel tijdens een reparatie fout is gegaan
- Of de telefoon nog gemaakt kan worden
- Op welke reparatiekosten je moet rekenen.

VOORBEELD
Een veelvoorkomend voorbeeld is dat tijdens het vervangen van het scherm van een telefoon de reparateur het vergeet om de accu te ontkoppelen voordat er aan de reparatie begonnen wordt.
Het risico hiervan is dat de backlight beschadigd raakt en dit simpelweg niet meer op te lossen is door een schermreparatie. Er is wel beeld maar alles is donker en het is bijna niet en dat wat op je telefoon staat is niet zichtbaar.
Dit is overduidelijk een fout van de reparateur en dit staat dan ook goed uitgelegd in ons schaderapport.

Wat kun je zelf doen?

Voordat je jouw telefoon of tablet aanbiedt ter reparatie kun je de telefoon testen op de functies die het doen en niet doen, vervolgens vraag je aan de reparateur of dit op de bon genoteerd kan worden. Desnoods loopt de reparateur het nog een keer met je na.

Wil jij een second opinion voor een uitgevoerde reparatie? Vul hieronder het formulier zo nauwkeurig mogelijk in.

De deskundigen die wij hiervoor inhuren moeten de benodigde tijd besteden aan het maken van een schaderapport, hiervoor rekenen wij daarom een eenmalig bedrag van 39 euro.

Heb je een geschil met een lid van het Telefoon Reparatie Keurmerk en bevestigt de deskundige dat je gelijk hebt d.m.v. een second opinion? Dan wordt het klachtengeld door de reparateur aan je terugbetaald.


Author