Page Loader

Hoe wordt u lid van NTRK?

Als reparateur dient men aan een aantal voorwaarden te kunnen voldoen voordat het keurmerk van de NTRK ook daadwerkelijk gebruikt mag worden. Hiervoor is een certificeringsprocedure in het leven geroepen, waarbij wordt gecontroleerd of een bedrijf ook daadwerkelijk voldoet aan de gedragsregels van NTRK en de wettelijke vereisten. Dit wordt onder andere gecontroleerd door te kijken naar de website. Hiervoor dienen bedrijven zich zelf aan te melden. Procedures worden pas gestart nadat aan de betalingsverplichting voldaan is.

De beoordelingsperiode

Tijdens het ondergaan van de certificeringsprocedure van maximaal 4 weken en de beoordeling daarvan staat het bedrijf vermeldt als ‘’aanvraag in behandeling’’ . Deze status wordt veranderd naar deelnemer bij een gunstige beoordeling. Klanten kunnen de voordelen die het NTRK biedt pas gebruiken op het moment dat een bedrijf als voltallig deelnemer gezien wordt. Afgeronde certificeringen zijn geldig voor de periode van een jaar. De kwaliteit van ons keurmerk wordt ondersteund door regelmatig terugkerende controles bij de bedrijven die het keurmerk mogen dragen. Er wordt dan ook jaarlijks een nieuw certificaat gegeven.

Waar dient een bedrijf aan te voldoen om aangesloten te zijn bij NTRK?

Deelnemers dienen aan een aantal eisen te voldoen. 

  1. Het logo van NTRK dient duidelijk aanwezig te zijn en gelinkt te zijn naar de website van NTRK. Deze voorwaarde is vooral van belang bij de certificeringsscan.
  2. Het bedrijf dient een ESD veilig ingerichte werkplaats te hebben.
  3. De algemene voorwaarden zoals opgesteld door NTRK dienen ter inzage te zijn en moeten door de klant gedownload kunnen worden.
  4. De KvK inschrijving dient te kloppen.
  5. Privacy- of klachtenvoorwaarden die door het bedrijf zelf geleverd worden dienen niet in tegenspraak te zijn met de privacy voorwaarden zoals opgesteld door NTRK.
  6. Zowel bedrijfsnaam, bezoekadres, KvK nummer, emailadres en telefoonnummer dienen duidelijk vermeldt te staan op de site.
  7. Het dient duidelijk te zijn of de prijzen die weergegeven zijn inclusief of exclusief BTW zijn. Deze regel is vooral van toepassing bij websites die primair op particuliere klanten gericht zijn. Verder dient een klant duidelijke informatie over verzend- of leveringskosten te krijgen voordat er daadwerkelijk een overeenkomst afgesloten is.
  8. Er dient een verwijzing naar de algemene voorwaarden zichtbaar te zijn op de factuur. Ook dient aangegeven te worden of er de mogelijkheid bestaat om te betalen bij aflevering.
  9. Het dient duidelijk te zijn dat de garantie op een toestel en/of de onderdelen niet alleen leidt tot een doorverwijzing naar de fabrikant, maar dat de klant ook bij de reparateur zelf terecht kan.
  10. De website dient te vermelden op welke tijden een winkel telefonisch bereikbaar is.
  11. Het dient duidelijk te zijn waar klanten terecht kunnen met eventuele klachten en wanneer hierop een reactie verwacht kan worden. Deze informatie dient bovendien gemakkelijk te vinden te zijn op een website.
Author

Aanmelden

Wilt u zich direct aanmelden als bedrijf? Dat kan door het onderstaande formulier in te vullen. Wij nemen vervolgens zo spoedig mogelijk contact met u op.

Bedrijfsgegevens


Vestigingsadres


Contactgegevens


Ik ga akkoord met een lidmaatschap voor één jaar (kosten: 65 euro per maand)
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en privacy verklaring.